Keissit
Teknologiateollisuus ry
Teknologiateollisuuden MyTech-sivustolle kuvataan useita kymmeniä videoita ympäri Suomea. Kevyen ja hallitun tuotannon myötä on syntynyt yhtenäinen ja silti persoonallinen videosarja. Pitkäkestoisessa projektissa Keksin ja asiakkaan välinen luottamus on tärkeässä roolissa.
Keksi on tuottanut Teknologiateollisuus ry:lle lähes sata MyTech-videota. Videoissa esitellään teknologiayritysten työntekijöitä, jotka kertovat omasta työstään, sen merkityksestä ja koulutuksestaan.
”Koululaiset ja opiskelijat ovat kertoneet tarvitsevansa tietoa työelämästä. Nuoret eivät tiedä minkälaisia töitä eri koulutustaustoilla on mahdollista päästä tekemään. Lisäksi työn merkityksellisyys on heille tärkeää. Halusimme tuottaa sisältöä näistä lähtökohdista”, kertoo Teknologiateollisuuden Birgitta Ruuti.
Projekti käynnistyi videokonseptin suunnittelulla ja päivittämisellä. Tarpeet ja tavoitteet käytiin huolellisesti läpi yhdessä.
Ruutin mukaan videoita pystytään ajattelemaan kokonaisuutena, jossa jokaisella videotarinalla on oma roolinsa, kun tuotannoista vastaa aina sama tiimi.
Videot kuvataan pienellä kuvausryhmällä teknologiayrityksissä eri puolilla Suomea. Videotoimittaja ja kuvaaja käyttävät kuvauspaikalla tehokkaasti puoli päivää. Toimintatapa mahdollistaa resurssien kohdistamisen niin, että useita videoita saadaan tuotettua lyhyessä ajassa.
”Voin kuvitella, että ympäristön kuvaaminen vaatii tietyissä paikoissa paljon työtä työryhmältä, mutta tähän on löydetty hienoja ratkaisuja.”
Lopputuloksena on syntynyt kohderyhmälle sopivia videoita, joissa henkilöiden persoonat pääsevät esiin ja kiinnostavat tarinat saavat näkyvyyttä. Yrityksissä ja kuvattavien henkilöiden työhön liittyvässä ympäristössä kuvattu materiaali tuo videoihin vaihtelua.
Keksin työkalut varmistavat sen, että jokainen prosessiin osallistuva tietää, missä vaiheessa projekti kulkee. Ajantasaiset aikataulut ja selkeät toimitusajat helpottavat myös asiakkaan työtä.
"Yhteistyö Keksin kanssa on helppoa,
sillä he ottavat ketterästi yhteyttä kaikissa tilanteissa."
Yritykset käyttävät heistä kuvattuja videoita myös omassa viestinnässään rekrytointeihin tai työnantajakuvaan liittyen.
”Minun tyytyväisyyttäni lisää, kun omat asiakkaani eli yritykset ovat tyytyväisiä”, Ruuti kiteyttää.
Keksin näkökulmasta yhteinen luottamus on avainasemassa.
”Yhteistyö Teknologiateollisuuden kanssa toimii erittäin hyvin, sillä asiakas luottaa meihin. Viestintä on suoraa ja avointa, ongelmatilanteisiin haetaan ratkaisuja yhdessä ja pystymme tekemään muutoksia tarpeen mukaan”, sanoo Keksin toimitusjohtaja Jenni-Justiina Niemi.