Keissit

Vakuutusyhtiö Turva

Mikä nostaa vakuutusyhtiön aineettoman tuotteen oikeuksiinsa? Tietysti tunteikas kotimainen kuva. Määrittelimme Vakuutusyhtiö Turvalle uuden kuvamaailman ja järjestimme kuvaukset, joiden sato sulattaa karskeimmankin sydämen.

Poika ja isä eteisessä laittamassa pojalle kypärää päähän

Kuvamaailma, josta välittyy luontevasti lämpö, mielenrauha ja arjen pienet onnen hetket. Kuvien pitää istua eri aiheisiin, vuodenaikoihin, materiaaleihin ja kanaviin. Miten se tehdään? 

Yhteisten työpajojen ja perusteellisten pohdintojen jälkeen suunnitelma oli kristallinkirkas. Iloksemme saimme vihreää valoa myös Turvan kuvatuotannoille. Järjestimme Turvalle koti-, toimisto-, etätyö-, kesä-, vapaa-aika- ja liikennekuvaukset, ja huolehdimme kuvatuotannoista alusta loppuun, yksityiskohtia unohtamatta.

 

Kolmihenkinen perhe makaa maassa lumisateessa
Mies laittaa koiralle hihnaa eteisessä, nainen asettelee kaulahuivia

Mitä kuvauudistusta harkitsevan on hyvä ottaa huomioon?

Kysyimme, ja meille vastattiin. Kuulumisia ja vinkkejä kertoivat Turvan viestintäjohtaja Loviisa Itäkannas ja markkinointisuunnittelija Rosi-Mari Fält.

Varaa aikaa ja syvenny aiheeseen

Kuvauudistukseen kannattaa varata aikaa, ja varautua myös itse käyttämään sitä sisäiseen työhön.

"Työpajatyöskentely oli antoisa ja mielenkiintoinen kokemus kaikille osallistuneille. Työskentely oli tehokasta ja selkeällä tavalla ohjattua."

"Sen lisäksi teimme Turvassa myös paljon muuta. Pohdimme kuvatarpeitamme ja tyylitoiveitamme, kommentoimme Keksin kuvaussuunnitelmaa ja valitsimme malleja ja kuvauspaikkoja. Valitsimme jatkokäsittelyyn haluamamme kuvat, ja valmiit kuvat järjestelimme omaan järjestelmäämme niin, että niiden käyttö olisi mahdollisimman helppoa."

 

"Halusimme, että kuvista välittyy vakuutusten
tuoma arkinen mielenrauha."

 

Tytär ja isä makaavat sohvalla ja katsovat toisiaan silmiin
Poika nauraa ja katsoo kameraan aamiaspöydässä
Tyttö tanssii pikkusisko sylissään olohuoneessa
Koira sohvalla perheen huomion keskipisteenä

Mieti mikä meille on tärkeää

Organisaation arvot kannattaa napata heti kyytiin ja miettiä, miten ne saadaan näkymään kuvissa.

Kuvauudistus oli osa Turvan brändiuudistusta, jonka lähtökohtana olivat Turvan arvot: Mutkaton – Vastuullinen – Hymyile, olet Turvassa!

"Mietimme kuvien teemoja omien tarpeidemme näkökulmasta. Vakuutusyhtiönä meille oli selvää, että turvallisuuteen liittyvät asiat ovat erityisen tärkeitä. Vakuutukset ovat aineettomia, joten halusimme välittää kuvissa niiden tuomaa arkista mielenrauhaa. Samaistumispintaa haettiin kuvaamalla ikään kuin tavallisia asiakkaitamme."

 

           "Olemme ylpeitä varta vasten meille otetuista kuvista,
 joita on ilo käyttää!"

 

Kirjaa ajatukset heti muistiin

Kaikki ideat, toiveet ja teemat kannattaa kerätä huolellisesti talteen ja välittää ne tekijälle.

"Kuvatarpeiden sisäinen läpikäynti avasi silmät sille, miten laaja asia kuvauudistus lopulta onkaan. Viikkojen ajan keräsimme ja kirjasimme ylös asioita, joista kuvatarpeita yleisimmin syntyy. Saimme luotua kokonaisuuksia, joista Keksi pystyi rakentamaan tehokkaita kuvauspäiviä."

 

Ota mukaan muitakin kuin markkinointiväkeä

Ideointiin on fiksua ottaa mukaan myös ihmisiä, jotka työskentelevät aivan muiden asioiden parissa.

"Kokosimme työpajoihin mukaan muitakin kuin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia. Näin saimme arvokkaita näkemyksiä eri puolilta organisaatiota ja opimme myös asioita toinen toisiltamme."

 

Tyttö piirtää sydämen auton tuulilasiin.

Varmista, että olet valinnut sen oikean

Omannäköisen kumppanin kanssa kaikki sujuu hiukan paremmin. Keksin tapa tehdä asioita saa turvalaisilta kiitosta.

"Kaikki hoitui mukavasti. Ei tarvinnut kysellä perään tai ihmetellä, mihin keksiläiset ovat kadonneet. Meiltä kysyttiin säännöllisesti, onko kaikki niin kuin pitääkin, ja tiesimme koko ajan mitä tapahtuu. Syntyi fiilis, että hommat ovat hoidossa."

"Keksissä todella kuunnellaan asiakasta, haetaan sitä kuuluisaa yhteistä säveltä ja yrityksen omaa visuaalista linjaa. Viesteihimme vastattiin nopeasti ja toiveemme otettiin hyvin huomioon. Keksiläiset esittivät myös aktiivisesti omia ehdotuksia. Kuvaukset ja koko käytännön paletti sujui jouhevasti. Tästä huomasi, kuinka hyvissä käsissä olimme."

Koronan takia peruuntunut talvikuvaus odottaa vielä parempia aikoja.

"Keksissä oltiin koronan suhteen tarkkana. Olimme hyvin tyytyväisiä siihen, että aloite perumiselle tuli silloin Keksiltä."

 

 

"Keksissä todella haetaan sitä kuuluisaa yhteistä säveltä ja
yrityksen omaa visuaalista linjaa."

 

Mitä Turvalle kuuluu nyt?

"Kuvat ovat yhtenäistäneet ilmettämme ja tulevat pikkuhiljaa tutuiksi, kuin omaksi perhealbumiksi. Olemme saaneet sometekemiseemme raikkautta, ja pystymme hyödyntämään kuvia vapaammin yhteistyökumppaneidemme kanavissa. Olemme ylpeitä kotimaisista, varta vasten meille otetuista kuvista, joita on ilo käyttää! Voimme luottaa siihen, ettei samoja kuvia tule vastaan muualla."

 

Tikanheittoa aurinkoisena kesäpäivänä
Kaksi naista tuulettaa mattoa ulkona
Pöytä jolla punaista juomaa kannussa, taustalla ihminen juo ja syö mansikkaa
Mies haistelee kukkia nurmikolla
Ihminen venyttelee laiturilla aamu-usvassa Naiset järvessä uimassa ja roiskimassa vettä toistensa päälle Miehet alasti selkä kameraan päin katsomassa järvelle iltahämärässä
Kaksi miestä saunoo Nainen hymyilee leveästi järvimaisemassa Nainen pesee hampaita kesäyönä ulkona

Tarvitsetko apua kuvatuotannon suunnittelussa tai toteutuksessa?

Please wait...

Keissin tiimi

Asiakasvastaava

Jenni-Justiina Niemi

Tuottaja

Karoliina Ek

Assistentti

Jesse Pohjonen

Assistentti

Julia Paajanen

Meikkaaja

Pia Seikkula

Meikkaaja

Satu Arvo

Puvustaja

Pia Hollo

Vastaavat keissit