Keissit

Vakuutusyhtiö Turva

Mikä nostaa vakuutusyhtiön aineettoman tuotteen oikeuksiinsa? Tietysti tunteikas kotimainen kuva. Määrittelimme Vakuutusyhtiö Turvalle uuden kuvamaailman ja järjestimme kuvaukset, joiden sato sulattaa karskeimmankin sydämen.

Vakuutusyhtiö Turva brändikuva. Poika ja isä eteisessä laittamassa pojalle kypärää päähän

 

Kuvamaailma, josta välittyy luontevasti lämpö, mielenrauha ja arjen pienet onnen hetket. Kuvien pitää istua eri aiheisiin, vuodenaikoihin, materiaaleihin ja kanaviin. Miten se tehdään? 

Yhteisten työpajojen ja perusteellisten pohdintojen jälkeen suunnitelma oli kristallinkirkas. Iloksemme saimme vihreää valoa myös Turvan kuvatuotannoille. Järjestimme Turvalle koti-, toimisto-, etätyö-, kesä-, talvi-, vapaa-aika- ja liikennekuvaukset, ja huolehdimme kuvatuotannoista alusta loppuun, yksityiskohtia unohtamatta.

 

Mitä kuvauudistusta harkitsevan on hyvä ottaa huomioon?

Kysyimme, ja meille vastattiin. Kuulumisia ja vinkkejä kertoivat Turvan viestintäjohtaja Loviisa Itäkannas ja markkinointisuunnittelija Rosi-Mari Fält.

 

 


"Halusimme, että kuvista välittyy vakuutusten tuoma arkinen mielenrauha."

 

Varaa aikaa ja syvenny aiheeseen

Kuvauudistukseen kannattaa varata aikaa, ja varautua myös itse käyttämään sitä sisäiseen työhön.

"Työpajatyöskentely oli antoisa ja mielenkiintoinen kokemus kaikille osallistuneille. Työskentely oli tehokasta ja selkeällä tavalla ohjattua."

"Sen lisäksi teimme Turvassa myös paljon muuta. Pohdimme kuvatarpeitamme ja tyylitoiveitamme, kommentoimme Keksin kuvaussuunnitelmaa ja valitsimme malleja ja kuvauspaikkoja. Valitsimme jatkokäsittelyyn haluamamme kuvat, ja valmiit kuvat järjestelimme omaan järjestelmäämme niin, että niiden käyttö olisi mahdollisimman helppoa."

 

Mieti mikä meille on tärkeää

Organisaation arvot kannattaa napata heti kyytiin ja miettiä, miten ne saadaan näkymään kuvissa.

Kuvauudistus oli osa Turvan brändiuudistusta, jonka lähtökohtana olivat Turvan arvot: Mutkaton – Vastuullinen – Hymyile, olet Turvassa!

"Mietimme kuvien teemoja omien tarpeidemme näkökulmasta. Vakuutusyhtiönä meille oli selvää, että turvallisuuteen liittyvät asiat ovat erityisen tärkeitä. Vakuutukset ovat aineettomia, joten halusimme välittää kuvissa niiden tuomaa arkista mielenrauhaa. Samaistumispintaa haettiin kuvaamalla ikään kuin tavallisia asiakkaitamme."

 

 


"Olemme ylpeitä varta vasten meille otetuista kuvista, joita on ilo käyttää!"

 

Kirjaa ajatukset heti muistiin

Kaikki ideat, toiveet ja teemat kannattaa kerätä huolellisesti talteen ja välittää ne tekijälle.

"Kuvatarpeiden sisäinen läpikäynti avasi silmät sille, miten laaja asia kuvauudistus lopulta onkaan. Viikkojen ajan keräsimme ja kirjasimme ylös asioita, joista kuvatarpeita yleisimmin syntyy. Saimme luotua kokonaisuuksia, joista Keksi pystyi rakentamaan tehokkaita kuvauspäiviä."

 

Ota mukaan muitakin kuin markkinointiväkeä

Ideointiin on fiksua ottaa mukaan myös ihmisiä, jotka työskentelevät aivan muiden asioiden parissa.

"Kokosimme työpajoihin mukaan muitakin kuin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia. Näin saimme arvokkaita näkemyksiä eri puolilta organisaatiota ja opimme myös asioita toinen toisiltamme."

 

 

 

"Keksissä todella haetaan sitä kuuluisaa yhteistä säveltä ja yrityksen omaa visuaalista linjaa."

 

Varmista, että olet valinnut sen oikean

Omannäköisen kumppanin kanssa kaikki sujuu hiukan paremmin. Keksin tapa tehdä asioita saa turvalaisilta kiitosta.

"Kaikki hoitui mukavasti. Ei tarvinnut kysellä perään tai ihmetellä, mihin keksiläiset ovat kadonneet. Meiltä kysyttiin säännöllisesti, onko kaikki niin kuin pitääkin, ja tiesimme koko ajan mitä tapahtuu. Syntyi fiilis, että hommat ovat hoidossa."

"Keksissä todella kuunnellaan asiakasta, haetaan sitä kuuluisaa yhteistä säveltä ja yrityksen omaa visuaalista linjaa. Viesteihimme vastattiin nopeasti ja toiveemme otettiin hyvin huomioon. Keksiläiset esittivät myös aktiivisesti omia ehdotuksia. Kuvaukset ja koko käytännön paletti sujui jouhevasti. Tästä huomasi, kuinka hyvissä käsissä olimme."

 

Mitä Turvalle kuuluu nyt?

"Kuvat ovat yhtenäistäneet ilmettämme ja tulevat pikkuhiljaa tutuiksi, kuin omaksi perhealbumiksi. Olemme saaneet sometekemiseemme raikkautta, ja pystymme hyödyntämään kuvia vapaammin yhteistyökumppaneidemme kanavissa. Olemme ylpeitä kotimaisista, varta vasten meille otetuista kuvista, joita on ilo käyttää! Voimme luottaa siihen, ettei samoja kuvia tule vastaan muualla."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keissin tiimi

Asiakasvastaava

Jenni-Justiina Niemi

Tuottaja

Karoliina Ek

Assistentti

Jesse Pohjonen

Assistentti

Julia Paajanen

Stylisti

Pia Hollo

Meikkaaja

Satu Arvo

Meikkaaja

Pia Seikkula

Meikkaaja

Tiina Willman