Keissit
Etran palveluasenne visuaaliseen muotoon
Etran kuvakonsepti muovasi yrityksen ainutlaatuisen palveluasenteen visuaaliseen muotoon. Monipuolisessa hybriditoteutuksessa kuvat ja videot puhuvat samaa, vaikuttavaa kieltä.
Etra halusi luoda yritykselleen yhtenäisen brändi-ilmeen ja kehittää markkinointiaan aiempaa tavoitteellisemmin. Paneuduimme tehtävään innolla: on aina yhtä kiinnostava haaste kiteyttää brändin ydin ja pohtia, miten yrityksen potentiaali ja arvolupaukset saadaan kukoistamaan visuaalisen kerronnan avulla.
Kaiken takana on konsepti
Miten brändi-ilme sitten käytännössä luodaan? Uskallamme väittää, että juuri konseptointikyky on yksi supervoimistamme. Tärkeintä on pureutua brändin ytimeen: selvittää, mitä yritys edustaa ja minkälaista arvoa se luo asiakkailleen. Kun näkemys on saavutettu, tarvitsee enää miettiä, miten kokonaisuus toteutetaan. Hyvin tehty pohjatyö varmistaa, että lopputuloksesta tulee vaikuttava ja maaliin päästään sujuvasti.
Myös Etran kanssa yhteistyö käynnistyi työpajoilla. Pohdimme asiakkaan kanssa heidän kilpailuetujaan sekä sitä, miten visuaalisuus voisi tukea tavoitemielikuvien saavuttamista. Yhteisten aivoriihien lopputulemana brändin ydin kiteytyi erottuvaksi kuvakonseptiksi. Etran arvomaailman ytimessä oleva yrittäjyys ja yhtiön ainutlaatuinen palveluasenne tuotiin esiin vahvoilla potreteilla, joissa yrityksen henkilöstö ja liuta tavismallipankista valittuja malleja toimivat palvelurooleissa.
Hybridituotanto kannattaa
Kuvauspäivinä kuvattiin samanaikaisesti niin brändikuvia kuin digimarkkinoinnin tarpeisiin suunniteltuja lyhyitä videoklippejäkin. Tarkoin suunniteltu ja niin sanotulla hybridikonseptilla toteutettu kokonaisuus tarjosi mahdollisuuden myös asiakasviestinnän tukena käytettävän brändifilmin tekemiseen. Vastaavan kokonaisuuden toteuttaminen erillisinä tuotantoina olisi ollut huomattavan paljon raskaampaa ja kalliimpaa.
Hybridikonseptimme on osoittautunut menestykseksi, eikä ihme: kun valokuva- ja videotuotannot sovitellaan samoille kuvauspäiville, tuotannon hinta kasvaa varsin maltillisesti, mutta asiakashyödyt tuplaantuvat. Ilmeestä tulee myös aidosti yhtenäinen, kun videoklipit kuvataan samoista tilanteista kuin valokuvatkin.
Kestävää kumppanuutta
Visuaalisen ilmeen kirkastamisella voidaan saavuttaa paljon, ja Etra on tästä elävä esimerkki. Yrityksen arvoista vahvasti ammentava kuvakonsepti kirkasti brändin erottuvaksi ja nosti markkinoinnin uudelle tasolle. Samalla kuvista ja videoista syntyi vahva ja yhtenäinen visuaalinen maailma, joka tarjoaa erinomaisen viitekehyksen myös tuleville kuvatuotannoille. Odotamme seuraavia yhteisiä hankkeitamme jo innolla!
Välineet brändin rakentamiseen
"Aloittaessamme yhteistyön Keksin kanssa, meillä ei ollut yhtenäistä omaa ilmettä tai brändikuvia. Markkinointi pohjautui pääosin tavarantoimittajien tuotekuvista koostettuihin katalogeihin, eikä ihmisiä näkynyt missään. Vaikutelma oli sekava, eikä yrityksestä saanut todellista käsitystä.
Brändikuviin ei ollut aiemmin panostettu yrityksessä ja vaatikin sisäistä myyntiä, että saimme lähteä toteuttamaan visiotamme. Keksiläiset olivat kuitenkin meille jo tuttuja, ja ymmärsimme potentiaalin, mikä markkinoinnin kehittämisessä piili.
Meille oli tärkeää, että ihmiset tuotteiden ja tekemisen takana näkyisivät enemmän, ja saimme Keksiltä hyvää tukea näkemyksillemme. Kuvakonseptin rakentaminen sujui todella helposti. Nyt kuvia alkaa olla kattava setti ja ilme on yhtenäinen. Etrassa on pidetty kuvista todella paljon ja niiden merkitys brändin rakentamisessa on ymmärretty.
Keksi on äärimmäisen luotettava kumppani ja yhteistyö kaikin puolin erinomaista. Keskustelu on avointa, ja asiasta kuin asiasta pystyy puhumaan läpinäkyvästi. Keksiläisten kanssa ei tule koskaan sellaista oloa, ettemme tietäisi, mitä on tapahtumassa.
Myös kuvauspäivät on aikataulutettu tarkoin, ja voimme olla varmoja siitä, että saamme ne kuvat, mistä on puhuttu. On ollut hieno bonus, että kuvien tueksi on samalla saatu myös videomateriaalia. Kiitosta on syytä antaa myös Keksin loistavasta tavismallipankista, josta olemme saaneet malleja oman henkilökuntamme rinnalle."
Tiina Tulimaa, markkinointipäällikkö
Sanna Mattinen, AD